BİR KOMİK HİKAYE (AH TÜRKÇE!)



Ruh ikizime değemesem de fiziki veya içtimai ikizime değdim sanırım bugün.
Canparem kızım ile birlikte bir klasiğimiz haline gelen voleybol saatlerimizi gerçekleştirdikten sonra Caddebostan'dan taksiye bindik. İstikamet icabı "Acıbadem" dedim ve daha iki saniye bile geçmeden taksici suratında kocaman bir gülümseme ve şaşkınlık ile dikiz aynasından aralıksız bakmakta olduğu halde kontak anahtarını çevirdi. Hangisi önce oldu hatırlamıyorum ama arkaya dönüp baktı dikiz aynasından bakmak yetmemişçesine ve konuşmaya başladı.

"Ağabey, siz sabah saatlerinde de yine bana bindiniz mi?"

Hoppalaa! Soru sorulur da böyle de sorulmaz ki. Aklıma ilk gelen kelime özür dilerim ama "hönk!" idi. Çünkü Türkçe'nin inanılmaz kıvrak eşsesli yapısı yüzünden midir, yoksa uzatmadan ifade etmek gerekirse fırlamalık genininden midir bilmiyorum ama belden aşağı bir cevapla mukabele edip etmemek arasında kalakaldım. İçimden verme ihtimalim olan ancak vermediğim münasip cevapla ortak kelimesi sadece 'hayır' olan cevaba güldüm. Pek tabii ki cevabım "hayır, bugün ilk defa taksiye biniyoruz" şeklinde oldu. Adam kafasını sağa sola sallarken son bir ümitle bir kez daha sordu ama cevap aynıydı.

Anlatmaya başladı devamında ve her bir cümlesi ile ileri giderken benim ilgim de doğru orantılı olarak artmaktaydı. Öncesinde ona binen (taksisine binen 😊) kişinin tüm fiziksel özellikleri bana uyuyor olması kişinin benzeştirme yeteneğine bağlı bile olsa benzerlikler burada bitmiyordu. Giyilen kıyafetler, baba-kız binilmesi, aynı oturma düzeni, aynı ilk replikler, aynı jestler, artı eksi ikiyüz metrelik aynı biniş ve iniş destinasyonları benim de merakımı arttırdıkça arttırdı enikonu.

Adamcağızın her cümlede, benzerliği tarif ederken farklı bir boyuta geçmiş gibi duyularını sorgulaması ve bu kadar benzerlik karşısında "yok yok, bunlar oruçtan oluyor herhalde" demesi ise son cümlesi oldu.

Muhtemel son benzerliği de ekleyip kapıdan çıkıverdim.

"Hayırlı işler"

Sevgiyle 19


✅ Bu içerik Kişisel Blog – Hayatı (G)özlemek tarafından hazırlanmıştır. Kullanmak ve/veya kopyalamak isterseniz serbestsiniz. Helaldir yani 😉👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanınız.