ELMAS İLLÜZYONU


Sevgili Kadınlar: "Sonsuza Kadar!" neymiş görün. Almazsanız, aldırmazsanız oyunlardan en azından biri önünde sonunda çökecek... 
Sevgiyi sadece algılarınızla anlayansınız. Değil mi????? 

Tâ-Hâ, 120: Derken, şeytan ona şöyle diyerek vesvese verdi: "Ey Âdem! Sana, sonsuzluk ağacıyla eskimez-çökmez mülk ve saltanatı göstereyim mi?"
Gerçek üretim olsa endüstriyel olarak hiç de nadir olmayan bir maden olarak elmas, sofra tuzu sıfatından servet sıfatına nasıl döndü bir bakalım.
..............................................................................................................
Bakın kısacık bilgi daha; görmek isteyene.....

Kökleri çok eskiye gidiyor zannettiğimiz evlilik teklifinde pırlanta yüzük verme geleneği, 1940lardaki bir kampanyaya dayanıyor.
Birinci Dünya Savaşı’nı takip eden, 1920lerin sonu ve 1930ları etkileyen “büyük buhran”, mücevher ve değerli taş ticaretini de vurmuştu. Lüks tüketim olarak kabul edilen bu ürün kalemi, düşen alım gücü ve ekonomik belirsizlik nedeniyle tüketicilerini kaybediyordu.

De Beers, bu etkiden kurtulmak için hayatlarımızı bugün bile etkileyen bir hamle yaptı: N.W. Ayer firmasıyla, 1938 yılında bir anlaşma yaparak evlilik ritüellerini sonsuza kadar değiştirdi.
1938 yılından önce de, nişan yüzükleri alanında pırlanta içeren yüzüklerin bir payı vardı. Fakat pırlantanın “olmazsa olmaz” konumu yerleşmemişti ve Büyük Buhran, elmasa talebi iyice düşürmüştü. Pırlantayı evlilik ritüelinin olmazsa olmazı olarak konumlandırmak ve pırlanta yüzüğü eskimeyen aidiyet vurgusunun sembolü haline getirmek için bir kampanya başlattılar.

Önceleri halkı pırlantanın özelliklerine (kesim, karat, renk ve berraklık) dair eğiten ve pırlanta etrafında bir “kültür” örmeye başlayan kampanya, 1947 yılında bugün bile De Beers tarafından kullanılan sloganı yarattı: “A Diamond is forever”, “Elmas ebedidir”. Özellikle ünlülerin de kampanyada kullanılmasıyla, pırlanta bugün neredeyse “tartışılmaz” olan konumunu kazandı: Bir kadına evlilik niyetini açıklayacaksan, mutlaka pırlanta vermelisin. Pırlanta sadakatin, soyluluğun, kalıcı sevginin, berraklığın ve yüceliğin sembolüdür.

1949’da yazılan ve Marilyn Monroe’nun da 1953’te söylediği “Diamonds are a girl’s best friend” (Pırlanta bir kadının en iyi arkadaşıdır) şarkısını, bir de bu cihetten dinleyiniz.

Öte yandan, De Beers ve Anglo American’ın “kanlı elmaslar” denen, kabilelerin yerlerinden sürüldüğü, çocuk işçilerin çalıştırıldığı, iç savaşların finanse edildiği elmas madenleriyle ilişkisi, pırlantanın kadınlarda yarattığı ışıltılı illüzyonun arkasına, çok güzel saklanabiliyor.

Yazı alıntıdır. Devamı için : http://qha.com.ua/tr/analiz-haber/kanli-elmaslar-nisan-yuzugunun-perde-arkasi/152286/

Ayrıca mutlaka izlemeniz gereken bir film olarak da; KANLI ELMAS/BLOOD DIAMOND


Sevgiyle 19



✅ Bu içerik Kişisel Blog – Hayatı (G)özlemek tarafından hazırlanmıştır. Kullanmak ve/veya kopyalamak isterseniz serbestsiniz. Helaldir yani 😉👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanınız.